8 Haziran 2012 Cuma

TÜREM


VALİLİK MAKAMINA
                            SİNOP



Turizm Bakanlığına bağlı olarak ilk defa 1967-1968 öğretim yılında açılan Turizm Eğitim Merkezleri(TUREM) 08.02.2006 yılında Milli Eğitim Bakanlığına devredilmiştir.

Sektörel düzeyde ihtiyaç duyulan yeme içme, konaklama işletmeleri personeli yetiştirme temel eğitim kursları, hizmet içi eğitim kursları, profesyonel turist rehberliği kursları, enformasyon memurluğu kursları, meslek monitörleri ve mihmandarlık gibi kursları veren TUREM’in Sinop ilinde bu güne kadar açılmamış olması hizmet sektöründeki tüm aksaklıkların başlıca sebeplerinden biridir.

Asgari İlköğretim Okulu mezunu, ortaöğretim ve yükseköğretimi bitirmiş veya bu okullardan ayrılan istihdam imkânı bulamamış gençlerimize meslek kazandırmak için Turizm Eğitim Merkezi(TUREM) yatılı ve gündüzlü olarak eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.

Antalya, İzmir, Nevşehir, Burdur, Isparta, Trabzon, Kastamonu İllerinde ‘Turizm işletmelerine personel yetiştirme temel eğitim kursları devam etmektedir. Bu kurslara yazılan öğrenciler 1. dönem 15 hafta, 2. dönem 15 hafta olmak üzere 30 hafta eğitim almakta. Kurs süresi sonunda 4 ayda turizm işletmelerinde staj yapmaktadırlar. Kursiyerlere Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokol gereği iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigorta yapılmakta ve günlük 15.00 tl ödenmektedir. Ayrıca tüm eğitim giderleri de Milli Eğitim Bakanlığınca karşılandığı Turizm Eğitim Merkezinin İlimizde geçte olsa açılması gerekmektedir.

Giderek kalitesi daha da düşen Sinop İli turistik alt yapı hizmetlerimizi bir nebze olsun toparlamak amacı ile TUREM’in Sinop İline kazandırılmasını ve sonucun tarafıma yazılı olarak bildirilmesini arz ederim. 22.09.2011



                                                                                                            Abdullah BATUR
                                                                                                             İl Genel Meclis Üyesi
                                                                                                            CHP Grup Başkan Vekili


Anadolu Turizm Meslek Lisesi kuruluyor...Yer arama çalışmaları devam etmekte...07.06.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder