7 Haziran 2012 Perşembe

BİR YILLIK DEĞERLENDİRME TOPLANTISINDA TALEP ETTİĞİNİZ ŞEKİLDE YAPMAYA ÇALIŞACAĞIMIZ İKİNCİ 3 AYLIK DEĞERLENDİRME VE BİLGİLENDİRME TOPLANTIMIZ (15.09.2010)




Saygı değer gazeteciler, ikinci üç aylık İl Genel Meclisi çalışmalarını değerlendirme ve bilgilendirme toplantısına hoş geldiniz. Geçtiğimiz 3 ay içinde 174 madde görüşüldü. Seçildiğimiz günden bu güne, bir buçuk yılı tamamlamış bulunmaktayız. Kalan üç buçuk yıllık süreyi de aynı azim, kararlılık ve tempoda sürdürmek düşüncesindeyiz. Bir buçuk yılda başarılı olmamızın sebebi ortak akıl ile hareket etmemizdir. İsa’dan önce de bilinen ortak aklın ve akıl alıp vermenin önemini Konfüçyüs yaklaşık 2500( iki bin beş yüz ) yıl önce şöyle anlatmıştır;
         Sende bir yumurta var; bende bir yumurta var.
Ben yumurtamı sana verdim.
Sen yumurtanı bana verdin.
Senin bir yumurtan,
Benim bir yumurtam oldu.

Şayet,

Sende bir bilgi var, bende bir bilgi var.
Ben bilgimi sana verdim.
Sen bilgini bana verdin.
Benim şimdi iki bilgim var,
Senin de iki bilgin var.

İki bin beş yüz yıl önce bilgi paylaşımı öğretisi bize anlatılmış iken, 21.yy da bu olayı başaramayıp, insanın yaratılış doğasına yenik düşerek, ben duygusu ile hareket etmesi özümsenemez. 1992 yılında Sinop’un yaşadığı ekonomik kriz döneminde zamanın Belediye Başkanı Ali KARAGÜLLE tarafından Sinop’un Sorunlarına Çözüm Komitesi kurulmuştur. Vali, siyasi parti liderleri, belediye başkanları, kaymakamlar bu komitede yer almıştı. Bu komite öncelikle; organize sanayi bölgesinin kurulması, küçük sanayi bölgesinin (Kaleyazısı mahallesinden) taşınması, Sinop Üniversitesinin kurulması, Demirci köyüne liman yapılması (balıkçı barınağı değil) gibi projelere öncülük ettiler. 1 – 1.5 yıllık kısa ömürlerinde bu projelerin gerçekleşmesi için; Cumhurbaşkanına ( 2 kez ), Başbakana, siyasi parti liderlerine ziyarette bulunarak, projelerinin hayata geçirilmesini talep etmiştir.
Muğla, Kastamonu ve Denizli illeri bu komiteyi örnek alarak illerine uyarlamış ve faaliyetlerini günümüze kadar taşımışlardır.
Eskiden günümüze gelirsek, Sinop’un sorunlarının daha iyi dile getirilebilmesi ve bu sorunlara daha çabuk ve kesin çözümlerin bulunabilmesi için “Sinop Sorunlarına Çözüm Ofisi”  tekrar kurulmalı ve sürekli olmalıdır.
Bu ofiste; Vali, İktidar ve Muhalefet parti İl Başkanları, Yerel ve Genel yöneticiler, Sivil Toplum Örgütleri Temsilcileri bizzat ve fiilen yer almalıdır. Kalan üç buçuk yıllık görev süremizde; bu ofiste, ben duygusundan arınmış, bilgi paylaşımı ile yürütülecek çalışmalar ile Sinop da bir çok sorunun daha çabuk ve kesin çözümüne ulaşacağını düşünmekteyiz.


Örnekleme gerekirse, şu an bütün Sinoplular tarafından bilinen Sivas İl Özel İdaresine hukuksuzca devredilen 551 m2 Sinop İl Özel İdaresine ait Tapuda Şerhli arsanın üzerine yapılan 11 katlı binanın alım kararı oy birliği ile Meclisten geçmiştir. Bir buçuk yıllık çalışmayı sonuçlandırmamızda bizleri dikkate alıp, desteklerini esirgemeyen yerel gazetecilere, Adalet ve Kalkınma Partisi İl Başkanına, Türkiye Partisi İl ve İlçe Başkanına, İl Genel Meclis üyelerine, sivil toplum örgütlerine teşekkür ederiz.
Bu çalışma sürecinde diliyle bile destek olmayıp, engel olmaya çalışanlara da teşekkür ederiz(!)



Soru Önergelerimize Verilen Cevaplar

- İl Özel İdaresinin taşınmazlarının tapu bilgilerini istediğimiz önerge cevabına göre; İl Özel İdaresi, mal varlığının ne durumda olduğunu görmek için hala arşiv güncellemesi yapıyor.

- İl Özel İdaresi bünyesindeki araç takip şifresini istedik. Sitede yoğunluk olacağı sebep gösterilerek şifre verilmedi. Bunun üzerine biz de araçların aylık takip çizelgesini istedik.

- İl Özel İdaresine ait 57 AC 800 plakalı aracın eskort ışığını neden kullandığını sorduk. “Biz takmadık, kullanmıyoruz.” cevabı geldi. Ama ben gördüğüm için bu önergeyi vermiştim.


- Gerze’ de İl Özel İdaresine tahsisli konağın restorasyonu ardından, festival kapsamında 3 gün kullanılıp, tekrar atıl bırakılmasının nedenini sorduk. “Aktif kullanılması için Maliye Bakanlığına görüş sorulmasına” diye cevap verildi. “Aktif kullanım konusunda bir karar var mıdır?”, sorumuza cevap verilmedi. Halbuki, İl Genel Meclisinin bu konağın turistik amaçla kullanım kararı vardır.

- İl Özel İdaresinin ayni ve maddi yardımları bu güne kadar hangi yönetmeliğe göre yaptığını sorduk. Cevaba göre; bu güne kadar bir yönetmeliğe ihtiyaç duyulmadığından İl Özel İdaresi ayni yardımları kendi taktirince(!) yapmıştır. Maddi yardımların nasıl yapıldığına dair sorumuza, bir cevap verilmemiştir.

- SÖKSA hisselerinin akıbeti ile ilgili önergemizin cevabında; “İMKB de işlem sırasının kapalı olduğu. Hisselerin değer değişikliğinin olup olmadığının tespiti için Ziraat Yatırım Menkul Değerler Anonim Şirketine yazı yazıldığı” belirtilmişti. Yani SÖKSA’nın atıl durumu devam edecektir. Fabrikanın kuruluşunda öncülük yapan İl Özel İdaresi, 8.522.587 adet hissesinin değerini bilmemektedir.
  Madem hisseler değerlendirilmiyor, SÖKSA binaları değerlendirilsin. Demirci köyü balıkçı barınağına en yakın mesafedeki, atıl durumda olan SÖKSA binaları, barınağın ihtiyaçlarına hizmet verecek hale dönüştürülebilir.





YENİ SORU ÖNERGELERİMİZ

- Ağır tonajlı kamyonların Bürnük-Kabalı güzergahını ağır şekilde tahrip ettiğini, yolun can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturduğunu da belirten önergemizde; İl Özel İdaresi Genel Sekreteri sorumlular hakkında yapılan işleri,yolların bakım onarım konusunda protokol olup olmadığı, protokol yoksa bu yolun bakım-onarımında İl Özel İdaresinin olası maddi kaybının sorumlularının kimler olduğu sorulmuştur. Acil cevap beklemekteyiz.

- Ayancık da HES inşaatı yapan 2 şirkete toplam 4.015.198 TL ceza kesilmiştir.
  Yapılan itirazlar sonrası, kesilen idari para cezaları iptal edilmiştir. Ceza sebebi; kullanılan 1A grubu malzemenin kaçak olarak alınmasıdır. Cezanın kaldırılma sebebi, tespit raporu ve ekindeki fotoğrafların incelenmesi sonucunda malzemenin proje sahasından alındığı tespit edilmesidir. Cezanın sebep raporunda mı, yoksa iptal raporunda mı sorun vardır? Bu ceza iptalinin yargı yolu ile yapılması gerekmez miydi? Cevap beklemekteyiz.







DAHA ÖNCEKİ ÖNERGELERİMİZLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR

- Bostancılı Köyü altı Kuzey Sahili Güvenli Plaj Projemiz için Samsun DLH Bölge Müdürlüğünden teknik ekip geldi ve konu çalışmayı Ankara DLH Genel Müdürlüğüne iletti. Genel Müdürlük teknik ekibi beklenmektedir. Destekleri için Sayın Valimize teşekkür ederiz.

- Eski cezaevinin atölyelerinin bulunduğu bölüm geçen basın açıklamamız haftasında pırıl pırıl temizlendi. Aynı sürede tuvalet eksikliği de giderildi. Destek Hizmet Müdürü Mustafa Bey’e teşekkür ederiz.
   Cezaevi İl Özel İdaresi tahsisinden çıkıp iki yıllığına Kültür Müdürlüğü’ne geçtiğinden bundan sonra cezaevi ile ilgili yapılacak çalışmalarda Kültür Müdürlüğü’ne destek olmaktan başka yapabileceğimiz bir şey kalmamıştır. Kültür Bakanlığı, Avrupa Birliği hibesi ile cezaevinin gerekli onarımını yapmak zorundadır, iki yıl içinde onarım yapılmazsa Kültür Bakanlığından tahsis kalkacaktır.

- Yalı ve Lala köyü içme suyu sorunu nihayet çözümlendi. Bir yıllık bir mücadele sonunda, yılların sorunu çözüme kavuştu.







SAYIN VALİMİZDEN İSTEKLERİMİZ

- Ayancık HES inşaatında izinsiz malzeme alımı sebebi ile kesilen, 4.015.198 TL idari para cezasının sadece fotoğraf ve tespit raporu ile iptal edilmesinin gerçekçi olmadığından, konunun hukuka iletilmesi hususunda,



- Merkez Köylere Hizmet Götürme Birliği’nin 26.8.2009 tarihinde İl Özel İdaresine verdiği, Sazlı köyünde yapılan menfezin ileride can ve mal kaybına sebep olabileceği tehlikesine dikkat çeken yazının akıbetini araştırılması konusunda,
   ( Menfezin bu gün ki durumu; menfezin altı dolgu toprak olduğu için, menfez boşta kalmış ve anayolda ürkmeler başlamıştır. )

- Göller menfezi de benzer ihmaller ve yetersiz ebatları sebebi ile bu yol iki kez tıkanmıştır. Eksik ve yetersiz çalışmaları ile yeni menfez ihtiyacı doğuran görevliler hakkında gerekli işlemlerin yapılması,

- Sinop Merkez İlçe Köyler Birliği adına Özel İdare tarafından taşeronluğu yapılan asfalt çalışmalarında kullanılan malzemelerin; laboratuar tahlil sonuçları, kalitede usulsüzlük olup olmadığı, atılan asfaltın şartnameye uygun olup olmadığı, 4265-4256-4382 pozlarının neden uygulanmadığı veya neye göre farklı uygulandığını araştırılması hususunda,
  Yapılacak araştırma sonrasında usulsüzlük tespit edilirse Köyler Birliği Bütçesi heba olmuş olmayacak mı?
  Uyarılarımız ile yapılan inceleme sonrasında haklılığımız ortaya çıktığında, ilgililer hakkında gereğinin yapılması,

- 24.08.2009 tarihli önergemizde ağır tonajlı kamyonların köy yollarının tahribine sebep olduğunu belirtmiştik. Bürnük-Kabalı arasındaki eski Boyabat yolu sürülmüş tarladan beter haldedir. Bu yolların o hale gelmesine göz yuman, ilgili İl Özel İdaresi sorumluları hakkında gereğinin yapılması,

- HES inşaatları nedeniyle bozulan Erikli-Göllü-Karapınar yollarının tamirini ilgili firmaya yaptırmayanlar hakkında gereğinin yapılması,

- Yalı ve Lala köylerinde su sorunu olduğu ilgili protokole uyulmadığını defalarca belirtmemize rağmen konu yeni ihaleye çıkmıştır. Bu konuda ihmali olanlar hakkında gereği yapılması,

-Ayrıca Erfelek İlçemizde 2000 yılında eski Erfelek Belediye Başkanı tarafından inşaatına başlanılan otel binası, 2005 yılında Milli Eğitim Müdürlüğüne satılmıştır. Bina, şuan da atıl durumdadır ve çürümeye yüz tutmuştur. Konu binanın Erfelek İlçemize kazandırılması hususunda gerekli emirleri,

Yukarıda sayılı maddelerin gereğini Sayın Valimizden talep ederiz.







*İl Özel İdaresine alınan 6 kamyon, 1 ekskavatör alımı.

- Köyler Birliğinin üyesi olarak elimizdeki her türlü imkanı köylerimizin hizmetine sunuyoruz, hizmetine sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Köylerin; yol, su, stabilize, asfalt işleri Köyler Birliğinden yapılmaktadır. Birliğe kamyon kato alımına karşı çıkanlar bu gün meclisin oy birliği kararı ile alınan araçlarla basına poz veriyor. Bu araçların alımında ne derece katkıda bulunduğumuz, herkes tarafından bilinmektedir. Alınacak konkasör ile ilgili maden ocaklarının İl Özel İdaresine kazandırılması zaruri hale gelmiştir. Bilindiği gibi halen merkez ilçede ve bir çok ilçede İl Özel İdaresine ait 1A Grubu maden ocağı bulunmamaktadır.
Maden ocağı konusunda önümüzdeki günlerde çarpıcı açıklamalar yapabiliriz.




*Özel İdare İşhanı 5.kez gündeme girdi.

- Tekrar tekrar gündeme gelen Özel İdare İşhanı yıkımı, tahsisi ya da restoresi hakkında defalarca belirttiğimiz görüş; ( Sayın Bakan Ertuğrul GÜNAY ilimizi ziyaret etmeden önce )  Atatürk Caddesini kale surlarından ayıran, Sinop Belediye binasının, İl Özel İdaresine ait                         Özakman İşhanının ve İl Özel İdaresi İşhanının birlikte yıkım kararlarının alınıp, saat kulesinin ve doğu surlarının önünün açılması yönündedir.



*Sinop Merkez İlçenin Pazar yeri sorununa ortak çözüm bulmalıyız.

- Hep birlikte, modern ve çağdaş pazar yeri kurmak zorundayız. Kırsalda yaşayanların ürünlerini sattığı, kenttekilerin de bu ürünleri aldığı yerin modern ve çağdaş araçlarla donatılmış hale getirme zorunluluğumuz vardır. Bizim Grup olarak pazaryeri kullanım talebimiz vardır, proje talebimiz yoktur. Çünkü, kırsalda ve kentte yaşayanların sağlıklı pazar ihtiyaçlarını görme ve gördürme taleplerine, çözüm bulmak zorundayız. Yine aynı şekilde Cumartesi(gelincik) Pazarının da yeniden düzenlenmesi kırsalda ve kentte yaşayanları memnun edeceği gibi Sinop’a giriş (trafik) sorununu çözeceği inancındayız.







*Mecliste görüşülen farklı konular.

-Merkez ilçe köy sayımız 43 oldu. Gerze’ye bağlı Türkmen köyü Sinop Merkez İlçemize bağlanmıştır.

-İlimiz Sanayi ve Ticaret Odası Başkanlığının, Organize Sanayi Bölgesi hisse oranlarının %45’ten %5-10 oranına çekilme talebi uygun bulunmamıştır.

-Merkez İlçe Ordu köyü köpek barınağı imar plan değişikliği, bölge yerleşim ve tarım alanı olması sebebiyle uygun bulunmamıştır.

-Merkez İlçe Mertoğlu Köyü 494 nolu taşınmazda mezbaha yapımına uygulamalı imar plan oluru verilmiştir.

-Ankara ile Çankaya İlçesindeki yurt binası ile ilgili Sinop ve Sivas İl Özel İdareleri arasında oluşan yeni şartlara uygun olarak hazırlanan protokol taslağının iptaline karar verilmiştir.

-Eylül ayı meclis gündeminde yer alan TİSVA’nın verdiği Grameen Mikrokredi programının ilimiz de uygulamaya geçirilmesi için, Sinop İl Genel Meclisi protokol yapılmak üzere Genel Sekretere yetki vermiştir.

-Durağan ve Boyabat şantiyelerini ikiye bölünmesi ve işlemlerin iki ayrı şeflik tarafından yürütülmesi kararı alınmıştır.

-Köylerde, köy yerleşik alan imar çalışmaları yapılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder