7 Haziran 2012 Perşembe

ESKİ BOYABAT YOLU




İL GENEL MECLİS BAŞKANLIĞINA
                                                                                                SİNOP


Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 04.06.2009 tarih ve 0951 sayılı yazısına göre; eski Sinop Boyabat yolunun 47 km.lik bölümü ve Karapınar-Erfelek yolunun 20 km.lik bölümü Karayolları ağından çıkartılmıştır.
Bu bilgi 17.06.2009 tarih ve 0680 sayılı yazı ile Karayolları 78. Şube Şefliği tarafından Sinop İl Özel İdaresi Sekreterliğine bildirilmiştir.
Bahse konu yol güzergâhlarının yaz aylarında bakım-onarım çalışmalarının İl Özel İdaresi tarafından yapılması gerektiğini İl Genel Meclisi çalışmalarında defalarca dile getirmiş idim.
Soğuk ve karlı havaların geldiği şu günlerde kışlık bakım ve onarım çalışmalarının yapılması gerekmektedir. Eskiden karayolları tarafından yapılan çalışmalar şimdi yukarıdaki yazıdan çıkan sonuca göre İl Özel İdaresi tarafından yapılmalıdır.(Bugüne kadar bu çalışmaları büyük bir özveri ile yapan Karayolları Şef, yönetici ve çalışanlarına teşekkürlerimi sunarım.)
Hava şartlarından ortaya çıkacak mağduriyetleri önlemek için 24 saat hizmet yapabilecek ekipler oluşturulmalı, yangın, hastalık, doğum gibi acil durumlar göz önünde bulundurularak bu yollar trafiğe açık tutulmalıdır.
Bu yol güzergâhlarından yararlanan ve en çok mağdur olan köylerimiz Sazlı, Akbaş, Göller, Çakıldak, Tıngıroğlu, Tangal, Erikli, Avdan, Ahmetyeri, Sinecan, Kabalı, Göllü, Karapınar, Türkmen, Tokuşlar, Boyalıca, Şıhlı, Kurtlu, Akçakese, Ormantepe, Himmetoğlu, Hürremşah ve diğer köylerimizdir.
Ayrıca Eymür, Kirençukuru ve Oğuzeli köyleri de ağır hava şartlarında mağduriyet yaşamaktadır.
Bahse konu güzergâhların, İlimizin en çok kar yağan bölgelerinden olduğu dikkate alındığında gerekli çalışmaların bir an önce planlanması ve yapılan programın tarafıma bildirilmesi hususunda gereğini arz ederim. 21.12.2009

 

                                                                                                            Saygılarımla;
                                                                                                          Abdullah BATUR
         İl Genel Meclis Üyesi
                                                                                                     CHP Grup Başkan Vekili





İL GENEL MECLİS BAŞKANLIĞINA
                                                           SİNOP              




Daha önceki soru önergemizde de belirtildiği gibi ağır tonajlı kamyonlar yüzünden köy yolları tahrip olmakta, sonucunda da İl Özel İdaremize büyük maddi külfetler çıkmaktadır. Bürnük – Kabalı arasındaki güzergah tamamen tahrip olduğu için sürülmüş tarla görüntüsündedir.
Bu güzergahta araç kullanmak sürücüler, yolcular ve araçlar için ciddi tehditler oluşturmaktadır.

1-      Bu yılların bu hale gelmesindeki sebepler nelerdir?
2-      İl Özel İdaresi Genel Sekreterliğince, Sorumlular hakkında ne gibi işlemler yapılmıştır?
3-      Yolları bozanlarla, yolların bakım onarım konusunda her hangi bir protokol yapılmış mıdır?
4-      Hiçbir  şey yapılmamışsa, ileriki dönemlerde yolun tamiratı ile ilgili çalışmalar başlatıldığında bu maddi kaybın sorumluları kimdir, kimlerdir?

Yukarıdaki sorunların cevaplarını tarafıma yazılı olarak bildirilmesini arz ederim. 06.09.2010

Yol daha sonra Karayolları tarafından asfaltlanmıştır...
  


Abdullah BATUR 
İl Genel Melisi Üyesi
                                                                                                               C.H.P Grup Başkan Vekili

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder