İL GENEL MECLİS BAŞKANLIĞINA
SİNOP
Karayolları
Genel Müdürlüğü’nün 04.06.2009 tarih ve 0951 sayılı yazısına göre; eski Sinop
Boyabat yolunun 47 km.lik
bölümü ve Karapınar-Erfelek yolunun 20 km.lik bölümü Karayolları ağından
çıkartılmıştır.
Bu bilgi 17.06.2009
tarih ve 0680 sayılı yazı ile Karayolları 78. Şube Şefliği tarafından Sinop İl
Özel İdaresi Sekreterliğine bildirilmiştir.
Bahse konu yol
güzergâhlarının yaz aylarında bakım-onarım çalışmalarının İl Özel İdaresi
tarafından yapılması gerektiğini İl Genel Meclisi çalışmalarında defalarca dile
getirmiş idim.
Soğuk ve karlı
havaların geldiği şu günlerde kışlık bakım ve onarım çalışmalarının yapılması
gerekmektedir. Eskiden karayolları tarafından yapılan çalışmalar şimdi
yukarıdaki yazıdan çıkan sonuca göre İl Özel İdaresi tarafından
yapılmalıdır.(Bugüne kadar bu çalışmaları büyük bir özveri ile yapan
Karayolları Şef, yönetici ve çalışanlarına teşekkürlerimi sunarım.)
Hava
şartlarından ortaya çıkacak mağduriyetleri önlemek için 24 saat hizmet
yapabilecek ekipler oluşturulmalı, yangın, hastalık, doğum gibi acil durumlar
göz önünde bulundurularak bu yollar trafiğe açık tutulmalıdır.
Bu yol güzergâhlarından
yararlanan ve en çok mağdur olan köylerimiz Sazlı, Akbaş, Göller, Çakıldak,
Tıngıroğlu, Tangal, Erikli, Avdan, Ahmetyeri, Sinecan, Kabalı, Göllü, Karapınar,
Türkmen, Tokuşlar, Boyalıca, Şıhlı, Kurtlu, Akçakese, Ormantepe, Himmetoğlu, Hürremşah
ve diğer köylerimizdir.
Ayrıca Eymür, Kirençukuru
ve Oğuzeli köyleri de ağır hava şartlarında mağduriyet yaşamaktadır.
Bahse konu güzergâhların, İlimizin en çok kar yağan bölgelerinden
olduğu dikkate alındığında gerekli çalışmaların bir an önce planlanması ve
yapılan programın tarafıma bildirilmesi hususunda gereğini arz ederim. 21.12.2009
Saygılarımla;
Abdullah
BATUR
İl Genel Meclis Üyesi
CHP Grup Başkan Vekili
İL GENEL MECLİS BAŞKANLIĞINA
SİNOP
Daha önceki
soru önergemizde de belirtildiği gibi ağır tonajlı kamyonlar yüzünden köy
yolları tahrip olmakta, sonucunda da İl Özel İdaremize büyük maddi külfetler
çıkmaktadır. Bürnük – Kabalı arasındaki güzergah tamamen tahrip olduğu için
sürülmüş tarla görüntüsündedir.
Bu güzergahta
araç kullanmak sürücüler, yolcular ve araçlar için ciddi tehditler
oluşturmaktadır.
1- Bu
yılların bu hale gelmesindeki sebepler nelerdir?
2- İl
Özel İdaresi Genel Sekreterliğince, Sorumlular hakkında ne gibi işlemler
yapılmıştır?
3- Yolları
bozanlarla, yolların bakım onarım konusunda her hangi bir protokol yapılmış
mıdır?
4- Hiçbir
şey yapılmamışsa, ileriki dönemlerde
yolun tamiratı ile ilgili çalışmalar başlatıldığında bu maddi kaybın
sorumluları kimdir, kimlerdir?
Yukarıdaki sorunların cevaplarını tarafıma yazılı olarak bildirilmesini
arz ederim. 06.09.2010
Yol daha sonra Karayolları tarafından asfaltlanmıştır...
Abdullah BATUR
İl Genel Melisi Üyesi
C.H.P
Grup Başkan Vekili
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder