25 Ekim 2015 Pazar

BABAM KEMAL BATUR'UN VEFATI





Sinop’un eski belediye başkanlarından Abdullah Batur’un oğlu, İl Genel Meclisi üyesi Abdullah Batur’un babası Kemal Batur bu akşam saat 21.00 ‘da Batur Sokak’taki evinde vefat etti. Batur’un cenazesi, yarın (23.10.2015) öğle namazından sonra Alaaddin Cami’sinden alınarak Çukurbağ mezarlığında toprağa verilecek.
Sinop’ta ilk Denizcilik Acentesi faaliyetlerini yapmalarından dolayı Acenteler lakabı verilen aileye mensup Kemal Batur’un babası Abdullah Batur, Osmanlı İmparatorluğu’nda Aşar olarak görev yapmış daha sonra Cumhuriyet’in kurulmasıyla, uzun yıllar Sinop Belediye Başkanlığı görevini yerine getirmiştir. Bu görevi sırasında Sinop’a pek çok yenilikler getiren Abdullah Batur, Samsun’dan İtfaiyeci Ali Efendi’yi (Ökten) getirerek Sinop’a ilk kez İtfaiye teşkilatını kuran kişidir.

Kemal Batur, bir süre önce kendisini ziyaretimiz sırasında hayat hikayesini bizlere şöyle anlatmıştır: 
8 Haziran 1920’de  Sinop’ta doğdum. İlkokulun bir bölümünü Ada Mektebi’nde (şimdiki İstiklal okulu), kalanını Cumhuriyet ilkokulunda  tamamladım. Liseye İstanbul Haydar Paşa lisesinde başladım, daha sonra 3 sene bir başka özel lisede okudum. Ancak son sene 3 dersten muvaffak olamadığım için lise diploması alamadım. Askerliğimi İstanbul Hadımköy’de yazıcı er olarak yaptım. İstanbul’da yaşadım.Bu kentteki yaşamımda çeşitli illerden pek çok arkadaşım oldu. Özellikle Adana ve Giresun’dan pek çok arkadaş edindim.
Ortaokulda futbol oynadım.  Gençliğimizde ilçe takımlarıyla maçlar yaptık. Ayancık takımları çok kuvvetli olduğu için bizi yenerlerdi. Gerze ilçesine voleybola giderdik. Boyabat’ta da değerli arkadaşlarımız vardı. Bazı hafta sonları Bürnük’te toplanırdık. İl dışı maçlara da giderdik. Bunların en önemlisi Bafra’da Bafra Sporla yaptığımız maçlardır.
Birçok arkadaşım vardı. Hatırıma gelenler; Mehmet Makaracı, Berber Nazmi, Gırgırların Cemil, Orhan Şahinoğlu, Cemil Minoğlu, U. Sadık Kuşüzümü.
Bu arkadaşlarımdan Sadık Kuşüzümü ile ticaret hayatına manifaturacılık yaparak başladık. Çimento sattık, Zonguldak’tan gemilerle taşkömürü getirerek Sinop’un yakıt ihtiyacını karşıladık. Gazete bayiliği yaptık, başladığımız  ticareti yine birlikte bıraktık. Örnek bir ortaklıktı.
Dedem Osman Efendi ilk acentedir. Amcam Hüseyin Batur Acenteliğe devam ederken Osmanlı İmparatorluğunda Aşar olan babam Cumhuriyete geçtikten sonra, uzun yıllar Sinop Belediye Başkanlığı yapmıştır. Kendisine Şarbay Batur da denirdi.


ajans57.net sitesi olarak Kemal Batur’un ailesine ve sevenlerine baş sağlığı dileriz.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder