İSTANBUL’DAKİ SİNOP TANITIM GÜNLERİ İLE
İLGİLİ İL GENEL MECLİSİ’NE VE SİNOP VALİLİĞİ’NE SUNDUĞUM RAPOR
Sinop Tanıtım Günleri
Valilik, Eski Yeni Milletvekilleri, Sinop ve İlçe Belediye Başkanları, İlçe Kaymakamlarının
bir bölümü, Sinop Üniversitesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları, Dernekler, Vakıflar,
İşadamları ve Esnaflar desteğinde gerçekleşti.
İlçe Belediyeleri,
Başkanları tarafından yüksek enerji ile temsil edildi. İlçe Belediye Başkanları
ile tek tek görüştüm. Tanıtım Günleri ile ilgili değerlendirmelerini aldım.
Başkanların ortak değerlendirmesi bu seneki katılımın daha az olduğu, Anadolu
yakasından gelen olmadığı yönündeydi.
Başkanların çoğunluğu
Sinop tanıtım organizasyonlarının Valilik, İl Genel Meclisi, İlçe Belediyeleri koordinesinde
gerçekleştirilmesinin daha düzenli ve programlı olacağını belirterek, İl Genel
Meclisi’nden maddi destek istediler.
Başkanların ortak şikâyetlerinden
biri de, Tanıtım Günleri çatısı altında
ayrı bir bölümde kurulmuş olan alışveriş tezgâhlarına izin verilmesiydi. Çünkü
ticari amaçlı büyük tezgâhlar, Sinop Yöresel Ürünleri diye kendi içinde bir pazar
yeri oluşturmuştu. Burasını ziyaretçiler için yanıltıcı, tanıtım için olumsuz
olduğunu söylediler.
Ayrıca ortak ya da
benzer özelliklere sahip İlçe Belediyeleri’nin aynı tanıtımları yapmak yerine
her İlçenin farklı bir özelliğinin en iyi şekilde tanıtılmasının daha faydalı
olacağını söylediler. Çünkü hemen her stantta aynı yöresel ürünler ve tatlar sergilenmekteydi.
Nokul, Hamur, Katlama, Makarna, Kestane, Pekmez, Yöresel Dokumalar vs…
Stantlarda doğal ve
kırsal yaşamı temsil eden maket dekoru ön plandaydı.
İlçe Belediyeleri’nin dağıttığı,
Mısır Çorbası, Keşkek, İncir Uyuşturması, Kestane Ezmesi yoğun talep gördü.
Memleket hasreti çeken Sinopluların buluştuğu Tanıtım Günleri’nde her İlçe
kendine has yaşam kültürünü sergiledi.
Sinop merkez
esnaflarının ortak görüşü ise, hemşerilerin buluştuğu bu organizasyonun daha
ileri seviyede olması, farklı fuar alanlarının kullanılması, Sinop merkezinin
modern yüzünün gösterilmesi, yiyecek ve içeceklerin özenle hazırlanması yönünde
idi. Sinop’ta marka olmuş işletmelerin de bu tanıtımlarda olması gerektiğini
söylediler.
Ayrıca Helesa
yürüyüşünün eş zamanlı yapılan başka bir yürüyüş sebebiyle çok zayıf ve
yetersiz geçtiğini söylediler.
Sinopspor yetkilileri
ise İstanbul derneklerinden Sinopspora desteğin yok denecek kadar az olduğunu,
İstanbul’daki Sinopspor gecesine Sinoplu Sanayici ve İşadamlarının çok az katılımı
olduğunu söylediler.
Ayrıca Sinopspor
standının karşısına İstanbul Sinopspor standının kurulmasından rahatsızlardı.
Gözlemlerime gelince;
Sinop Tanıtım
Platformu öncülüğünde düzenlenen, Sinop Tanıtım Günleri 2015 etkinliğinin hedef
kitlesinin ve amacının belirgin olmadığı kanaatindeyim.
Amaç tanıtım ve turizm
odaklı, Sinop ekonomisine bu yönde ivme kazandıracak hedef kitleye ulaşmak ise Sinop
Tanıtım Günleri etkinliklerinin Sinop’a böyle bir yansıma yapma şansı
görünmüyor.
Amaç memleket özlemi
giderme odaklı hemşeri buluşması ise; Ki ziyaretçi profili bunu gösteriyor. Bu
yapılmış gibi görünmekle beraber, 400.000 Sinoplu’nun İstanbul’da yaşadığı
düşünülürse katılım makul seviyede bile değildi.
Aynı kıyaslama 4000
Sinoplu’nun yaşadığı Beşiktaş’taki etkinlik için de söylenebilir. Ki Beşiktaş Belediye
Başkanı, Barbaros Meydanı’ndaki eksikleri ve yetersizlikleri o günkü
konuşmasında çok güzel ifade etti. Organizasyonda başı çekenlerin ve Sinop Dernekleri’nin
imkânları ve kaynakları daha etkin ve nitelikli kullanması konusunda
eleştirilerini yaptı. Katılımın yetersizliğine dikkat çekti. Kim ders aldı kim
kime ders verdi anlayamadım.
Barbaros Meydanı’ndaki
Hamsi Gününde Erol DERİCİ tarafından
ikincisi yaptırılan Çiğ Hamsi Yeme
Yarışması şahsım ve bütün Sinopluların kınaması üzerine önümüzdeki
etkinliklerden kaldırıldı.
Sinop Tanıtım Günleri’nde
Sinop kırsalının baskın bir şekilde temsil edildiğini gördüm. Organizasyonun
bir bölümünde dini ve tasavvufi motiflerin üst perdeden mekana hakimiyeti
vardı. Bu açıdan bakıldığında Sinop’un hangi özelliğinin temsil edildiği
anlaşılamıyordu. Şayet dini yönden
tanıtım yapılacak ise Seyit Bilal Hazretleri, Çeçe Sultan ve Koyun Baba gibi
değerler öne çıkarılmalıdır.
Bu tür organizasyonların
başının Valilik olması gerekir. İl Genel Meclisi’nin maddi manevi destekleri
ile İlçe Belediye Başkanlarının motivasyonları ve enerjileri ile Sinop’un her
türlü yönünü ve potansiyelini sergileyebilecek, planlı programlı, nitelikli
organizasyonların düzenlenmesi gerektiğine inanıyorum.
Tanıtım organizasyonları
hedef kitleye ve amaca yönelik alanlarda ve ülkenin değişik illerinde yapılırsa
daha etkili olacaktır. Feshane Günleri, Hemşeri Buluşma Günleri olarak devam
edebilir.
Bu etkinlikte ön plana
çıkan yer neresidir? Feshane mi, Sinop
mu? Kimin tanıtımı daha iyi yapılmıştır
buna siz karar verin.
Tanıtımlarda
geleneksel ve yöresel kalıplara sıkışmadan kentin kültürel, sanatsal yönünü
tanıtan alternatif etkinlikler de öne çıkarılmalıdır.
Örneğin, Sinop Tanıtım
Günleri’nde fanilalı ve kilotlu çorap giydirilmiş Diyojen
mankeni yerine, Özgür Tarzan Kemal ve misyonu tanıtılabilirdi. Bu misyonun
içinde Diyojeni de bulabilirdiniz.
Sinoplu şairlerin,
yazarların, karikatüristlerin, fotoğrafçıların, ressamların, sualtı fotoğrafçısının,
Sinop çalışmaları. İstanbul’da yaşayan Sinoplu tasarımcıların, müzisyenlerin
desteğinde alternatif programlar hazırlanabilir.
Sinop’un internet medyasının da tanıtımları mutlaka
yapılmalıdır.
Nokul’un, Hamur’un,
Tuzlu Hamsi’nin, Tuzlu Palamut’un, İçli Tava’nın, Mısır Çorbası’nın, Keşkek’in,
Sinop’a has yemeklerin, yöresel tatlardan Ceviz Ezmesi, İncir Uyuşturması,
Kestane Ezmesi’nin en iyisinin hazırlanıp sunulduğu bir düzenleme yapılmalıdır.
Son olarak; Sinop
Tanıtımı, Valiler Kararnamesi çıkmadan Eski Sinop Valilerinin görev yaptığı Bingöl’de
ve Kahramanmaraş’ta, Valisi Sinoplu olan Eskişehir’de de yapılabilir.01.12.2015
Saygılarımla
Abdullah
BATUR
İl Genel Meclis Bağımsız Üyesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder